نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو دماوند

نهال گردو دماوند از گردوهایی با قدرت رشد خوب که میزان باردهی بالایی دارد.از رقم نهال گردوهای ایرانی که در شهر دماوند مورد کاشت قرار می گیرد.از انواع نهال گردوهایی است که به سرما برای رشد بیشتر نیاز دارد و جوانه ها می توانند سرمای زیادی را برای گلدهی تحمل کنند.

نهال گردو دماوند دارای ضخامت چوبی متوسطی است که بسیار بار خوبی را نصیب باغداران منطقه می کند.نمی توان گفت همانند برخی دیگر از گردوها پوسته خیلی نازک است اما پوسته سفت و سختی نیز ندارد.گردو دارای پتاسیم و فسفر است که طعم عالی و بی نظیری دارد.گردو را می توان در باغاتی که دارای خاکی حاصلخیز است کاشت.

نهال گردو دماوند گردوی خوبی را به بار می دهد دارای پایداری در برابر بیماری و آفات است که در برابر بیماری آنتراکتوز مقاومت خوبی دارد.میوه ی آن دارای رنگ قهوه ای روشن است.در برابر بیماری بلایت کمی حساس تر می باشد.میوه ای زودرس دارد که وزن هر میوه حدودا برابر با 13 گرم می باشد.مغز گردو نسبتا درشت است.

یکی از ناراحتی ها و استرس باغداران می تواند سرمای زمستانه باشد که درخت گردو را فرا می گیرد اما در نهال گردو دماوند بسیار مقاومت خوبی را شاهد خواهید بود.هر نهال گردو می تواند در آب و هوایی خوب رشد کند این رقم به سرما و گرما بقدر لازم نیاز دارد.با گرده زایی برای این نهال گردو بهبود کارایی را شاهد خواهید بود.گل های ماده رقم دماوند از گل های نر زودتر باز می شود.

نهال گردو دماوند در یخبندان ها دچار یخ زدگی میوه می شود و در گرمای بیش از حد نیز دچار سوختگی میوه ها می شود.برای باردهی مطلوب به آبیاری و خاک نهال گردو توجه کنید.از طرفی باید هرس کردن را برای نهال گردو فراموش نکنید.برای داشتن بار کافی و مطلوب باید رسیدگی های لازم و اساسی انجام بگیرد.

گردو برای رفع یبوست و برای کاهش فشار خون وجلوگیری از بسیاری دیگر از بیماری ها بسیار مفید است.حتما در میان وعده های خود از گردو استفاده کنید تا بتوانید بدنی سالم داشته باشید.گردو از زمان قدیم تا بحال بسیار مورد استقبال به دلیلی ارزش غذایی که دارد قرار گرفته است.

نهال گردو

خرید نهال گردو

نهال گردو دماوند

خرید نهال گردو در کرج

خرید نهال گردو دماوند در کرج

قیمت نهال گردو دماوند

فروش نهال گردو دماوند



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو دماوند , خرید نهال گردو دماند , نهال گردو دماوند در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو خوشه ای و میزان عملکرد و باردهی

یکی از رقم نهال گردوهای بسیار پربار و خوش طعم نهال گردو خوشه ای است.هر باغداری وقتی شروع به کاشت نهال گردو می کند اولین چیزی که برایش مهم است باردهی و کیفیت گردو است.اگر این درختان را بصورت تجاری و اقتصادی کاشته باشد که دیگر خیلی برایش اهمیت دارد نهال هایی که کاشته بار زیاد و باکیفیت داشته باشد.

در این مقاله ی خواهیم نهال گردو خوشه ای که دارای بازدهی فراوانی است را به شما معرفی کنیم.این رقم نهال گردو می تواند بار زیادی را بعد از سن 5 سالگی به باغدار نشان دهد.همانند دیگر نهال گردوها نیازمند نیازهایی است که اگر تامین شود می تواند بار مرغوبی را نصیبتان کند.در هوای سرد رشد بهتری خواهد داشت و مسزان 700 تا 1000 ساعت به سرما نیاز دارد.

می توانید برای باردهی بیشتر از نهال گردو چندلر نیز استفاده کنید.این رقم از بهترین و برترین ارقام نهال گردو می باشد.

می تواند تا دمای 11- و 7 درجه سانتی گراد را تحمل کند.همانند دیگر نهال گردوها نیازمند فاکتورهایی مهم مثل آبیاری هرس کردن کوددادن و گرده افشان است.ظهری بیضی شکل دارد که پوسته آن صاف است و براحتی از مغز گردو جدا می شود.اگر می خواهید کسب و کار خود را تجاری کنید بهتر است از این رقم استفاده کنید این رقم را تجاری اقتصادی می دانند.

بقدر بالایی روی شاخه ها می توانید گردو ببینید که تا 25 عدد نیز گردو بر روی شاخه ها آویزان شده است.نهال نسبتا مقاومی به بیماری و سرما است.کاشت این نهال گردو راحت است تنها بایستی به نحوه کاشت توجه کنید.سعی کنید هرس کردن را فراموش نکنید که در باردهی بسیار موثر است.

یکی از عواملی که در خرید گردو بسیار موثر است پوست نازکی بودن آن می باشد یعنی حتما فروش بالاتری نسبت به گردوهایی که پوسته سختی دارند است.این گردو پرمغز است و وزنی 11 گرم دارد می توانید بسیار از خوردن آن لذت ببرید.چربی بالایی که این گردو دارد طعم آن را دو چندان لذیذ کرده است.

نهال گردو خوشه ای

نهال گردو چندلر

نهال گردو

انواع نهال گردو

خرید نهال گردو

نهال گردو در کرج

 



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو خوشه ای , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو

گردو سرشار از ویتامین ب و امگا3 است که برای بدن بسیار مفید می باشد.گردو بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است از این رو کسب درآمد خوبی برای کارآفرینان است در ایران بقدری گردو اهمیت دارد که به پرورش انواع نهال گردو پرداخته شده است.اگر بخواهیم به انواع نهال گردو در ایران اشاره کنیم بسیار زیادند میزان نهال گردو برای کاشت.در ایران مقاله می خواهیم شما را بصورت مختصری با چند نمونه نهال گردو آشنا کنیم.

نهال گردو چندلر

یکی از پربازده ترین و بهترین نهال گردوها از لحاظ مقاومت و پایداری در برابر بیماری ها و آفت هاست.این رقم از ارقام تجاری بشمار می رود که سالانه بار خوبی از گردو را از درختان این نهال گردو می توانید برداشت کنید.نیاز سرمایی دارد که باید برای این نهال محیا شود تا به رشد خود ادامه دهد.

نهال گردو فرنور

از ویژگی های نهال گردو فرنور می توان به باردهی با کیفیت مطلوب اشاره کرد که میزان بار این رقم بسیار خوب و بالاست.اگر میخواهید رقمی اقتصادی را انتخاب کنید مورد مناسبی است.از سال های نخستین بصورت اندکی بار خود را شروع می کند و سپس بعد از بالغ شدن تا 7 تن بار مرغوبی میدهد.

نهال گردو پیوندی

رقم های معمولی خوب و بی نظیری برای کاشت وجود دارد اما در این میان تلاش زیادی برای باردهی هر چه بیشتر نهال گردو شد و در نتیجه نهال گردو پیوندی بوجود آمد.این نهال گردو باردهی بیشتر و باکیفیت تری را داشته است.

بسیار دیگری از ارقام نهال گردو در ایران وجود دارد شاید بیش از 20نوع اما در مقالات بعدی شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

انواع نهال گردو

نهال گردو چندلر

نهال گردو خوشه ای

نهال گردو فرنور

نهال گردو هارتلی

نهال گردو لارا

نهال گردو پیوندی

نهال گردو ژنوتیپ

نهال گردو اسرائیلی

خرید نهال گردو,نهال گردو,نهال گردو چندلر,نهال گردو در کرج



:: برچسب‌ها: خرید نهال گردو , نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو در کرج , قیمت نهال گردو ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()