نوشته شده توسط : زهرا

نگهداری نهال گردو و اصول مهم آن

نهال گردو وقتی کاشته می شود بایستی یکسری از اصول را برای نگهداری آن در نظر بگیریم تا شاهد باردهی مطلوب و خوبی از آن باشیم.حالا در این مقاله می خواهیم به چند اصول مهم برای نگهداری نهال گردو بپردازیم.

آبیاری اصولی

آبیاری از مهم ترین فاکتورهایی است که به یک باغدار توصیه می کنیم تا حتما بعد از کاشت نهال گردو به آن توجه کند و آبیاری را بطور منظم و درستی انجام بدهد.میزان و نحوه آبیاری بسیار مهم است یعنی باید در فصول گرم آبیاری بیشتر باشد و سعی کنید از روشی مناسب استفاده کنید خیلی روش غرقابی کردن نمی تواند مناسب برای آبیاری باشد و سعی کنید از روش غرقابی استفاده نمایید.

هرس کردن

هرس کردن برای رفع بیماری و آفات بسیار مناسب می باشد از طرفی فرم دهی خوبی به درخت میدهد.هر درختی که می خواهید هرس کنید را با دقت این کار را انجام بدهید تا شاخه های اصلی از بین نرود.

تغذیه

تغذیه نهال گردو بسیار اهمیت دارد وقتی درخت با کمبودی رو به رو باشد ممکن است در باردهی و کیفیت محصول تاثیر بالایی بگذارد.قبل از هر چیزی باید سعی کنید به میزان کوددهی خاک اهمیت بدهید.

نهال گردو چندلر



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر پیوندی , نهال گردو در شهریار ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو کانادایی

از ارقام اقتصادی کشور کانادا می توان به نهال گردو کانادایی اشاره کرد.این رقم بسیار در میان مردم و باغداران مورد استقبال قرار گرفته است و این استقبال بی نظیر بدلیل کیفیت و میزان باردهی فوق العاده می باشد.هر گردویی از ارقام کانادایی که برداشت می کنید وزنی حدود 15 گرم دارد .پوست کاغذی بودن آن و رنگ روشن میوه می تواند از خصوصیات ناب نهال گردو کانادایی باشد.

این رقم دارای قدرت رشد عالی می باشد و برای مناطق معتدل بسیار مورد مناسبی برای کاشت است.بهتر است به آبیاری و کوددهی ان برای بازدهی و عملکرد بالاتر حتما برسید.گردوهایی بیضی شکل و درشت میدهد.عمری اقتصادی تا حدود 100 سال دارد.اگر از دسته باغدارانی هستید که بدنبال نهال گردویی هستید که میزان باردهی و کیفیت خوبی از نهال گردو را می خواهید و در منطقه ای معتدل زندگی می کنید این رقم می تواند بسیار مناسب برای کاشت باشد.

برای بازدهی نیازی به گرده افشان ندارد.از سال های اول می توانید انتظار باردهی را داشته باشید اما اگر بصورت تجاری و بسیار زیاد منتظر باردهی باشید بایستی تا سن بالغ شدن نهال گردو کانادایی منتظر بمانید.تا 10 تن نیز بار گردو نیز میدهد.

خرید نهال گردو



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر پیوندی , نهال گردو کانادایی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

شخم زدن خاک


خاک به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورها برای رشد درختان و گیاهان می باشد و از اساسی ترین و مهمترین عوامل در رشد درخت به حساب می آید.هر درختی با هر نژادی که باشد به خاک برای رشد و بازدهی نیاز دارد.
حالا بعد از سال ها و مدت ها وقتی از خاک استفاده می کنید و یا بعد از هر کشتی بایستی خاک آن زمین و یا منطقه تغییر کند تا درختان به رشد خوبی برند.هر خاک بعد از مدتی دچار یکسری موجودات ریز و یا آفات و بیماری می شوند که بایستی برای کشت جدید وجود نداشته باشد.
برای اینکار روش شخم زدن را در نظر گرفته اند و با این حالت زیر و رو کردن خاک وجود دارد که تمامی مشکلات خاک و بیماری و آفات به قسمت زیرین خاک رفته و قسمت های تازه به روی خاک می آید.
خرید نهال گردو
نهال گردو
فروش نهال گردو
نهال گردو چندلر
نهال گردو در کرج



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر پیوندی , شخم زدن خاک ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 | نظرات ()