نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو گلدانی

نهال گردو گلدانی از ارقام بررسی شده می باشد که امروزه در بسیاری از باغچه ها و تراس ها نگهداری شده و از آن استفاده شده و باردهی خوبی مشاهده می شود.بطور کلی دو نوع رقم نهال گردو بسیار عالی برای رشد و بازدهی وجود دارد که امروزه بیشترین میزان کاشت را در میان دیگر ارقام دارند مثل نهال گردو چندلر و نهال گردو فرنور.

نهال گردو چندلر گلدانی از ارقام دیرگل و پربازده می باشد که باردهی فوق العاده ای دارد و می توانید شاهد بازدهی عالی از این رقم باشید.این رقم نیازی سرمایی دارد که باید در هر مکانی است تامین شود شما می توانید با کاشت رقم گلدانی چندلر آن را از سرمای بیش از حد دور کنید و رسیدگی های لازم را مثل آبیاری و کوددهی اعمال و بازدهی خوبی را شاهد باشید.

نهال گردو فرنور ابز ارقامی بود که در مناطق سرد کاشته میشد و بازدهی فوق العاده ای را از آن می توانستید شاهد باشید.این رقم با بازدهی بسیار عالی می باشد که می توانید آنرا بصورت نهال گردو فرنورگلدانی بکارید و باردهی خوبی را از آن شاهد باشید.این رقم باردهی بالایی دارد و می توانید از سال اول آن را مشاهده کنید فقظ بایستی برای بار بیشتر مدت زمان بیشتری را صبر کنید.

از آنجایی که گردو یکی از خوراکی های بسیار عالی و باارزش می باشد امروزه در تلاش هستیم تولید آن را به هر نحوی حتی برای کسانی که شرایط اقلیمی مناسبی ندارند تولید کنیم.نهال گردو گلدانی را می توانید در بسیاری از مناطق ایران بکارید و بازدهی عالی را از آن شاهد باشید.



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر پیوندی , نهال گردو گلدانی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

نگهداری نهال گردو و اصول مهم آن

نهال گردو وقتی کاشته می شود بایستی یکسری از اصول را برای نگهداری آن در نظر بگیریم تا شاهد باردهی مطلوب و خوبی از آن باشیم.حالا در این مقاله می خواهیم به چند اصول مهم برای نگهداری نهال گردو بپردازیم.

آبیاری اصولی

آبیاری از مهم ترین فاکتورهایی است که به یک باغدار توصیه می کنیم تا حتما بعد از کاشت نهال گردو به آن توجه کند و آبیاری را بطور منظم و درستی انجام بدهد.میزان و نحوه آبیاری بسیار مهم است یعنی باید در فصول گرم آبیاری بیشتر باشد و سعی کنید از روشی مناسب استفاده کنید خیلی روش غرقابی کردن نمی تواند مناسب برای آبیاری باشد و سعی کنید از روش غرقابی استفاده نمایید.

هرس کردن

هرس کردن برای رفع بیماری و آفات بسیار مناسب می باشد از طرفی فرم دهی خوبی به درخت میدهد.هر درختی که می خواهید هرس کنید را با دقت این کار را انجام بدهید تا شاخه های اصلی از بین نرود.

تغذیه

تغذیه نهال گردو بسیار اهمیت دارد وقتی درخت با کمبودی رو به رو باشد ممکن است در باردهی و کیفیت محصول تاثیر بالایی بگذارد.قبل از هر چیزی باید سعی کنید به میزان کوددهی خاک اهمیت بدهید.

نهال گردو چندلر



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر پیوندی , نهال گردو در شهریار ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو کانادایی

از ارقام اقتصادی کشور کانادا می توان به نهال گردو کانادایی اشاره کرد.این رقم بسیار در میان مردم و باغداران مورد استقبال قرار گرفته است و این استقبال بی نظیر بدلیل کیفیت و میزان باردهی فوق العاده می باشد.هر گردویی از ارقام کانادایی که برداشت می کنید وزنی حدود 15 گرم دارد .پوست کاغذی بودن آن و رنگ روشن میوه می تواند از خصوصیات ناب نهال گردو کانادایی باشد.

این رقم دارای قدرت رشد عالی می باشد و برای مناطق معتدل بسیار مورد مناسبی برای کاشت است.بهتر است به آبیاری و کوددهی ان برای بازدهی و عملکرد بالاتر حتما برسید.گردوهایی بیضی شکل و درشت میدهد.عمری اقتصادی تا حدود 100 سال دارد.اگر از دسته باغدارانی هستید که بدنبال نهال گردویی هستید که میزان باردهی و کیفیت خوبی از نهال گردو را می خواهید و در منطقه ای معتدل زندگی می کنید این رقم می تواند بسیار مناسب برای کاشت باشد.

برای بازدهی نیازی به گرده افشان ندارد.از سال های اول می توانید انتظار باردهی را داشته باشید اما اگر بصورت تجاری و بسیار زیاد منتظر باردهی باشید بایستی تا سن بالغ شدن نهال گردو کانادایی منتظر بمانید.تا 10 تن نیز بار گردو نیز میدهد.

خرید نهال گردو



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر پیوندی , نهال گردو کانادایی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

شخم زدن خاک


خاک به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورها برای رشد درختان و گیاهان می باشد و از اساسی ترین و مهمترین عوامل در رشد درخت به حساب می آید.هر درختی با هر نژادی که باشد به خاک برای رشد و بازدهی نیاز دارد.
حالا بعد از سال ها و مدت ها وقتی از خاک استفاده می کنید و یا بعد از هر کشتی بایستی خاک آن زمین و یا منطقه تغییر کند تا درختان به رشد خوبی برند.هر خاک بعد از مدتی دچار یکسری موجودات ریز و یا آفات و بیماری می شوند که بایستی برای کشت جدید وجود نداشته باشد.
برای اینکار روش شخم زدن را در نظر گرفته اند و با این حالت زیر و رو کردن خاک وجود دارد که تمامی مشکلات خاک و بیماری و آفات به قسمت زیرین خاک رفته و قسمت های تازه به روی خاک می آید.
خرید نهال گردو
نهال گردو
فروش نهال گردو
نهال گردو چندلر
نهال گردو در کرج



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر پیوندی , شخم زدن خاک ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

ریشه درختان گردو

ریشه درختان گردو,درختان گردو بسیار گسترده هستند و دارای ارتفاع بسیار زیادی می باشند.هر درخت گردویی را که برای کاشت انتخاب می کنید از چندین قسمت تشکیل شده است از ریشه تا تنه و برگ ها و شاخه ها.

هر قسمتی که وجود دارد عملیاتی را انجام میدهد.در این مقاله می خواهیم درباره اهمیت ریشه درختان گردو برای شما بگوییم.ریشه یکی از مهم ترین وظایف را به همراه دارد و آن رساندن آب و موادغذایی به تمامی قسمت های درخت می باشد.

ریشه از چندین قسمت تشکیل شده و دارای فرع و اصلی می باشد.اگر یکی از ریشه ها از بین برود بخصوص که ریشه اصلی باشد با مشکلی جدی رو به رو خواهد شد.به همین دلیل است که می گویند باید حواستان به ریشه ها باشد.

وقتی می خواهید نهال گردو را بکارید می گویند در فصل زمستان و سرما این کار را انجام بدهید این بدلیل آن است که به ریشه شوکی وارد نشود و از بین نرود.وقتی ریشه خواب است باید این عمل را انجام بدهید.

نهال گردو,انواع نهال گردو,خرید نهال گردو,قیمت نهال گردو,فروش نهال گردو,نهال گردو چندلر



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو فرنور , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

ملخ ها آفتی بر جان درختان گردو

حتما با این حشره آسیب رسان بقدر کافی آشنا شده اید و می دانید وقتی به جان درختان گردو می افتند می توانند به آنها آسیبی جدی را وارد کنند.ملخ ها از دسته آفاتی می باشند که با تعداد بسیار زیاد می توانند به غلات و باغات حمله ور شوند آنها میزان آسیب رسانی بسیار بالایی را به همراه دارند.

ملخ ها از انواع و دسته های مختلفی تشکیل شده اند و با رنگ و ظاهری متفاوت پدیدار می شوند.حالا بایستی بگوییم آنها با توجه به شرایط اقلیمی بوجود می آیند و بعد از یک دوره سرد در یک خشکسالی پدید می آیند.

حالا بایستی راه و روش هایی را برای از بین بردن آنها در نظر بگیریم.در اینجا یکی از راه های مرسوم که شاید بسیاری از باغداران به ذهنشان برسد استفاده از مواد شیمیایی است که می تواند راهی مناسب باشد از راه های دیگر می توان استفاده از مرغ ها برای خوردن ملخ ها استفاده کرد.

نهال گردو

نهال گردو چندلر

خرید نهال گردو

فروش نهال گردو

نهال گردو در کرج



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر پیوندی , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

سرشاخه کاری

درختان گردو به عنوان بهترین درختان از نظر کیفیت و باردهی هستند آنها محصولات بسیار عالی تولید می کنند که دارای طعم خوبی از گردو است.امروزه تمامی باغداران و کشاورزان به دنبال این هستند تا بتوانند راهی برای افزایش کیفیت و باردهی پیدا کنند.

روش سرشاخه کاری به عنوان روشی نوین و جدید آمده است تا بهره وری را چندین برابر کند و بازدهی عالی از گردو را شاهد باشیم.دلیل اول افزایش بار گردو و دلیل بعدی می تواند کیفیت بهتر باشد.وقتی شما از این روش استفاده می کنید می توانید خطراتی که برای بالا رفتن از درختان برای ارتفاع بالا است را کاهش بدهید.

سرشاخه کاری می تواند یک روش بسیار عالی برای هر درخت باشد که در بسیاری از شهرها آموزش ان شروع شده است.اینگونه می باشد که بک شاخه را به صورت عالی و کار شده در نظر می گیرید و روی دیگر شاخه ها پیوند می زنید.

نهال گردو

نهال گردو در کرج

نهال گردو چندلر

خرید نهال گردو



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر پیوندی , نهال گردو در کرج , سرشاخه کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو مناسب برای کاشت

ارقام زیادی از نهال گردو وجود دارد که می توان آنها را بعنوان نهال گردو مناسبی برای کاشت در نظر گرفت.وقتی میگوییم بهترین نهال گردو برای کاشت چه رقمی میتونها باشه ابتدا باید به شرایط اقلیمی یک منطقه نگاه کرد مثلا در منطقه ای که آب و هوای خیلی گرمی داره اگر نهال گردو چندلر با بازدهی خوبی رو بکاریم ممکنه بخوبی جواب نده و برای اون شهر نهال گردو پکان مناسب باشه.

نهال گردو پکان را در مناطق خیلی گرم میتونید مورد کاشت قرار بدید و نهال گردوهای چندلر-اسرائیلی-فرنور و خوشه ای بسیار عالی برای مناطق سرد می باشند.هر نهالی با هر نژادی در ابتدا باید ببینیم به منطقه ای که قصد کاشت نهال را داریم مناسب است یا خیر.

این ارقام دارای بازدهی خوب و مناسب می باشند و در شرایط اقلیمی معتدا و سرد می توانند باردهی باکیفیت و مطلوبی را به همراه داشته باشند.هر رقم نهال گردو را قبل از خرید مورد بررسی قرار بدهید اگر مناسب کاشت بود بکارید.

نهال گردو در کرج

نهال گردو

فروش نهال گردو

قیمت نهال گردو

نهال گردو چندلر

بهترین نهال گردو

 



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر پیوندی , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

پرفروش ترین رقم نهال گردو

در ایران هر منطقه ای دارای شرایط آب و هوایی متفاوت از دیگری است.از طرفی ارقام متفاوتی از نهال گردو نیز برای کاشت وجود دارد.حال با توجه به شرایط اقلیمی وآب و هوایی می توان نهال گردو مناسب را برای کاشت انتخاب کرد.هر شهری نهال گردویی را برای کاشت انتخاب می کند و می کارد.

در ایران بسیاری از ارقام وجود دارند که می توانیم آنها را انتخاب کرده و مورد کاشت قرار بدهیم در رابطه با پرفروش ترین و بهترین رقم نهال گردو می تواند به نهال گردو چندلر-نهال گردو اسرائیلی-نهال گردو فرنور و نهال گردو خوشه ای اشاره کرد.

تمامی ارقامی که برای کاشت انتخاب می کنید بایستی با شرایط منطقه شما سازگاری داشته باشد.در ایران از نهال گردو چندلر بیشترین میزان کاشت انجام می شود.دلیل باردهی و کیفیت مطلوبی است که این رقم دارد می توانید آنها را در شرایط معتدل و سرد بکارید میزان باردهی آن بسیار عالی می باشد.

یکی از پرفروش ترین رقم نهال گردو در سراسر ایران می باشد.دیگر ارقام مثل نهال گردو ژنوتیپ برتر نیز کاشت خوبی دارد.انتخاب نهال گردو برای یک باغدار بسیار مهم است چرا که میزان باردهی را مشخص می کند.

نهال گردو

انواع نهال گردو

خرید نهال گردو

فروش نهال گردو

نهال گردو در کرج

پرفروش ترین نهال گردو



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر پیوندی , نهال گردو در کرج , پرفروش ترین نهال گردو ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

تله فرمونی

کرم خراط یکی از آفات بسیار خطرناک در درختان گردو می باشد که می تواند یک درخت را از پا درآورد و آنها را از بین ببرد.این آفت در داخل شاخه و یا تنه اصلی زندگی خود را سر می کند.بخصوص در زمستان ها در داخل تنه می ماند.آنها از چوب درختان تغذیه می کنند و می توانند براحتی بخش های زیادی از درخت را بخورد و آنها را از بین ببرد.اگر در مدت زیادی بماند و آنها را از بین نبرید بزرگ شده و به شکل پروانه در میاید.

راه هایی برای مبارزه با این بیماری وجود دارد اما خب بدلایلی تله فرمونی را برای مبارزه با آنها انتخاب کرده اند.وقتی از مواد شیمیایی برای مبارزه استفاده می کنند این ماده در درخت رفته و ممکن است خطرساز باشد.

تله فرمونی می تواند راه بسیار مناسبی برای مبارزه باشد آنها یک سطح بسیار چسبناک دارد که وقتی کرم ها به سمت آنها آمدند بر روی آن می چسبند.بهترین نوع تله فرمونی ذوزنقه ای و دلتا می باشد که این دو برای استفاده بسیار پیشنهاد می شود.

نهال گردو,انواع نهال گردو,خرید نهال گردو,قیمت نهال گردو,نهال گردو چندلر,نهال گردو در کرج



:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر پیوندی , نهال گردو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()